"שנת יופי" – האם יש קשר בין שינה ובין עור צעיר? מזרוני Mlily - מלילי מזרונים איכותיים ונוחים

שנת יופי – האם מדובר במיתוס או באמת מדעית מדויקת? כולנו רוצים להיראות טוב, להרגיש טוב וליהנות מעור פנים זורח וקורן, אך האם יש באמת קשר בין הזמן בו אנו מבלים בשינה (כמה שיותר, אם תשאלו אותנו) לבין האופן בו נראה עור הפנים שלנו? אז רגע לפני שאתם מתלבטים איזה מזרון אורטופדי לרכוש, איזו מיטה תעטר את חדר השינה שלכם וכיצד בוחרים מזרנים איכותיים, הנה מידע מעניין על הקשר בין שעות השינה שלנו למצב העור שלנו. המומחים שלנו יצאו לבדוק – וחזרו עם תובנות.

  1. הכירו את המלטונין

המלטונין הוא הורמון המצויד בתכונות של נוגדי חמצון ותפקידו הוא, בין השאר, לתקן את הנזקים המתרחשים בעור במהלך היום. בלילה, כשאנחנו ישנים, רמת המלטונין עולה וההורמון מקבל "אקסטרה" כוח לתקן את הנזקים שנגרמו בעור במהלך היום.

  1. זהירות, קורטיזול!

קורטיזול הוא הורמון שנקרא "הורמון הסטרט". כשהוא מופיע בגוף ברמות גבוהות, הדבר עשוי לגרום לדיקוק העור ולמראה לא גמיש ומדולדל. החדשות הטובות הן שכשאנחנו ישנים, רמת הקורטיזול יורדת וההשפעות השליליות שלו על העור יורדות אף הן.

  1. אתם רוצים אותו: קולגן

הקולגן מצוי בגוף שלנו באופן טבעי, ומי שאחראי על הייצור שלו הוא הורמון הגדילה. ככל שאנחנו מתבגרים, רמות הקולגן בגוף יורדות כשם שהורמון הגדילה מפסיק להפריש את הטוב שלו לגופנו – אך החדשות הטובות הן שבמהלך הלילה והשינה שלנו רמות הקולגן בגוף עולות, זאת בזכות הורמון הגדילה החוזר לפעולה ואחראי, כאמור, על ייצור הקולגן בעור. למה זה טוב? כי הקולגן, בין השאר, אחראי למתוח לנו את העור ולגרום לו להיראות גמיש וצעיר.

  1. מצד שני – גם מאבדים לחות

עד עתה סקרנו את החומרים הטובים שהגוף מפריש בשעות הלילה, התורמים ליצירת עור בריא יותר בכל שעות היום, אך חשוב לדעת שבלילה לא כל התהליכים המתרחשים הם חיוביים, שכן אז קצב התאיידות המים מהעור גובר וכך אנחנו מאבדים לחות. מה עושים? בדיוק בגלל זה חשוב להשתמש בקרם לחות לפני השינה, שישמור על הלחות הטבעית של העור וימנע מהלחות להתאייד.

  1. התאים מתחלקים בלילה

ומה זה אומר? בשעות הלילה התאים שלנו מתחלקים בקצב גבוה הרבה יותר מאשר בשעות היום, ואם אנחנו רוצים למקסם את הפעולה הזאת – מומלץ לעשות שימוש בתכשירים המעודדים יצירת קולגן (זוכרים אותו? יהיה מבחן בסוף!), כמו רטינול למשל או נגזרותיו, ולסייע לעור להיות מתוח וגמיש.

אז יש דבר כזה "שנת יופי"?

כפי שאתם יכולים לראות, הנתונים מוכיחים חד וחלק: העור שלנו עובר תהליכים במהלך שנת הלילה, ואם אנחנו רוצים לסייע לו להיות חלק, גמיש ובריא – אנחנו צריכים להעניק לגוף את השינה שהוא זקוק לה – וכדי לעשות זאת, אל תשכחו, לא מתפשרים על מזרון איכותי!

https://mlily.co.il/wp-content/uploads/2017/08/Asset-9.png

Copyright & Design by OPTIMUM. All rights reserved.