האם כדאי לקנות מיטה מתכווננת? מזרוני Mlily - מלילי מזרונים איכותיים ונוחים

 

שינה טובה חשובה לכל אחד מאיתנו כמו אוויר לנשימה. היא חיונית לתפקוד של המוח, לשמירה על מצב הרוח והבריאות הנפשית והגופנית, וגם תורמת מאוד להרגשה הטובה.

שינה אמורה להיות דבר שהגוף שלנו יודע לעשות באופן טבעי, אבל המציאות מורכבת יותר. אורח החיים המודרני מביא איתו לחצים וקשיים להירדם, ובשילוב עם בעיות בריאות שונות – יש אנשים שעבורם שנת לילה היא מאבק יום יומי. החדשות הטובות הן שזו לא גזרת גורל ויש הרבה דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את איכות השינה, וביניהן בחירת המיטה הנכונה עבורכם.

 

איך תדעו מה מתאים לכם?

השאלה הפשוטה הזאת היא בעצם שאלה ענקית, בגלל שלכל אחד מאיתנו יש העדפות וצרכים קצת שונים. יש אנשים שמעדיפים לישון על מזרן קפיצים רך, ואילו אחרים מעדיפים שילוב של פולימרים קשיחים יותר. מיטה מתכווננת נחשבת לאפשרות המתקדמת והחדשנית ביותר, ובשילוב עם מזרון אורטופדי היא נותנת את התנאים הטובים ביותר. החיסרון כמובן הוא המחיר הגבוה, כאשר אנחנו חייבים להיות הוגנים – לא כל אחד זקוק למיטה מתכווננת, ולא כל אחד יפיק ממנה את התועלת המקסימלית. מיד נדון על כך בהרחבה ובפירוט כדי לעזור לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם, ואנחנו ממליצים לכם לשמור על ראש פתוח, ובעיקר להתמקד במה שאתם רוצים, צריכים ואוהבים.

היתרונות של מיטה מתכווננת

היתרון הכי גדול של המיטה המתכווננת הוא היכולת לשלוט על הצורה והזווית של המיטה – לשנות את השיפוע של המזרון עד לזווית של ישיבה כמעט מלאה ואפילו להגדיל או להקטין את השיפוע של הרגליים. כאשר ישנים במיטה זוגית כל אחד מבני הזוג יכול להתאים לעצמו את צורת השינה המועדפת עליו, בצורה שהכי נוחה לו.

הנוחות חשובה מאוד כדי שנוכל להיכנס לשלבים של שינה עמוקה ושנת חלום, אבל מעבר לזה האפשרות לכוון את זווית השינה חשובה ותורמת מאוד במספר מצבים בריאותיים:

הפחתת כאב – כל מי שסובל מכאבים כרוניים כמו כאבי גב ומפרקים, כאב מפציעה ישנה וכו' יודע עד כמה זווית השינה קריטית. שינה על מזרן לא מתאים ובזווית לא טובה יכולים לעשות את ההיפך ולהחמיר את המצב.

הקלה על נחירות ודום נשימה בשינה – בדרך כלל חושבים על נחירות בתור משהו שמפריע רק לבת הזוג, אבל הרבה פעמים הנחירות נובעות כתוצאה מקושי אמיתי לנשום. זה יכול לנבוע מגודש במערכת הנשימה, פגיעה במחיצות האף ואפילו מצב מסוכן שנקרא דום נשימה בשינה. לפעמים הנחירות הן תופעה חולפת שמושפעת ממחלה ויראלית, אלרגיה וכו', ולפעמים הן כאן כדי להישאר. שינוי והגבהה של מנח הראש יכולה להקל מאוד על הנשימה (זאת כמובן במקביל לייעוץ רפואי כדי לוודא שאין בעיה חמורה יותר).

עניין של נגישות וניידות

בפסקה הקודמת תיארנו מספר מצבים שבהם שינוי של המנח או אפילו בחירה של מזרון אורטופדי יכולים להקל מאוד על מספר בעיות שונות, אך יש מצבים שבהם רכישה של מיטה מתכווננת היא קריטית כדי להמשיך ולתפקד בצורה תקינה ועצמאית.

בשביל רוב האנשים להתעורר בבוקר ולקום מהמיטה זו פעולה שגרתית, פשוטה ומובנת מאליה. אבל יש מצבים רפואיים שבהם הקושי לקום מהמיטה הוא מוחשי ומשמעותי, עד כדי מצב שבו חייבים להיעזר באדם נוסף. וכך פעולה כל כך פשוטה הופכת להיות מאבק ופוגעת מאוד באיכות החיים ובתחושת העצמאות והערך של האדם. הפתרון של מיטה מתכווננת הוא האפשרות לשנות את המנח בצורה אקטיבית מתי שרוצים, כך שאפשר להגביהה את אזור הראש והחזה ולהנמיך את הרגליים. השינויים הקטנים הללו הופכים פתאום את הקימה מהמיטה לפשוטה ומושגת.

חשוב להדגיש שכאשר מדובר בבעיות ניידות מומלץ מאוד לפנות לקופת החולים ולבקש ייעוץ של אנשי המקצוע מתחום הפיזיותרפיה והריפוי בעיסוק, כדי לקבל מענה מקיף ומותאם אישית.

מה החסרונות של מיטה מתכווננת?

בראש ובראשונה מדובר במחירן הגבוה בהשוואה למיטות רגילות. הסיבה העיקרית לפער הזה טמונה במנגנון החשמלי שמשנה את המנח והזוויות של המזרון, והגורם השני הוא הצורך במזרון מיוחד ומותאם. למעשה אפשר לחשוב על מיטה מתכווננת בתור מכשיר חשמלי, ולכן חשוב גם לדאוג שיש אחריות מסודרת מטעם החברה או היצרן.

בגלל המחיר הגבוה יש לפעמים נטייה להתפשר ולבחור ביצרנים זולים יותר, הבעיה היא שההוזלה היא לרוב על חשבון האיכות והעמידות של המיטה. אולי כרגע תשלמו פחות, אבל בעתיד יש סיכוי שתצטרכו להתמודד עם תקלות ותיקונים רבים. ולכן אם תחליטו לרכוש מיטה מתכווננת – אנחנו ממליצים לדבוק ביצרנים הוותיקים והמוכרים, שהאיכות שלהם מוכחת בשטח.

איך לבחור את הדגם שמתאים לכם?

כמו שאמרנו כבר בהתחלה, בחירה של מיטה היא החלטה אישית מאוד. מיטה מתכווננת לא שונה בתחום הזה, מאחר ויש היום בשוק כמה דגמים שונים, וכל אחד מציע אפשרויות קצת שונות. בין אם אתם זקוקים למיטה בגלל צורך רפואי ובין אם אתם מעוניינים בשדרוג מפנק, אנחנו ממליצים בחום להגיע לחנות כדי לבחון ולהתנסות בדגמים השונים באופן אישי. אל תתביישו לשכב על המיטה בצורה שבה אתם נוהגים להירדם, לנסות את כל הכפתורים בשלט ולבדוק את הזוויות השונות.

חשוב גם לברר לגבי האפשרות של החלפת מזרן, בין אם אתם מעוניינים בשדרוג ורכישה של מזרון אורטופדי ובין אם אתם רק רוצים גרסה רכה או קשיחה יותר של המזרן הקיים.

דגשים לשינה טובה

לבחירת המזרן והמיטה יש השפעה עצומה על האיכות של השינה, אבל זה לא המרכיב היחידי.

אורח החיים המודרני גורם לכולנו להיות פעילים עד השעות המאוחרות, ובדרך כלל צמודים לסלולרי, לטלפון ולטלוויזיה. כל אלה משאירים את המוח שלנו במצב ערני, ולכן אנחנו מתקשים להאט את הקצב ולהיכנס למצב שינה. סגלו לעצמכם הרגל של שינה בשעות קבועות, ובשעה שלפני תאפשרו לעצמכם להתנתק מהכול ולהירגע.

https://mlily.co.il/wp-content/uploads/2017/08/Asset-9.png

Copyright & Design by OPTIMUM. All rights reserved.