מזרן לא מתאים והפרעות שינה

האם שינה על מזרון לא מתאים יכולה לגרום להפרעות שינה?

אם אתם מתקשים להירדם, אם אתם מתעוררים באמצע הלילה ללא סיבה נראית לעין ואם אתם מרגישים שלא ישנתם בכלל כשמגיע הבוקר – ייתכן ואתם סובלים מהפרעות שינה. להפרעות שינה יש מגוון סימפטומים וגם לא מעט סיבות, אך האם אחת מהן היא שינה על מזרנים לא מתאימים? כיצד מזרון למיטה משפיע על שנת הלילה שלנו ועל בריאותנו הכללית? הנה כמה פרטים שישפכו אור על הסוגיה.

מה מוגדר כהפרעת שינה?

המדע מגדיר הפרעת שינה כסיטואציה בה אדם מתקשה לישון לאורך זמן או לא מצליח להירדם. תחת ההגדרה הזו יש מספר הפרעות שינה מאובחנות, הנה חלקן:

  1. אינסומניה – קושי להירדם, התעוררות במהלך הלילה או לפנות בוקר, במשך מספר פעמים לאורך הלילה
  2. היפרסומניה – הפרעות שינה שלא בהכרח מורגשות אצל האדם, הקשורות למערכת הנשימה – אך גם אם הן לא מורגשות, הן פוגעות באיכות השינה שלנו
  3. פראסומניה – התעוררות במהלך הלילה הכרוכה בהליכה (‘הליכת ירח’), דיבור מתוך שינה או סיוטי לילה תכופים
  4. דום נשימתי – הפסקות נשימה קצרות תוך כדי שעות השינה

למה זה קורה?

להפרעות שינה יש מגוון רחב של סיבות וטריגרים. לחץ ומתח מוגברים או חרדות, למשל, עשויים לגרום להופעת הפרעות שינה, כמו גם בעיות בריאותיות שונות, כגון בעיות בתפקוד הלב, קושי לנשום ועוד. בנוסף לכך, פעילות ספורטיבית לפני השינה עשויה לגרום לנו לעירנות בסמוך לשינה, כמו גם משקאות המכילים ריכוז גבוה של קפאין, תרופות הידועות כמשבשות את מהלך השינה התקין, צריכת אלכוהול או סמים ועוד. אחת הסיבות הבולטות לשינה לא איכותית טמונה באמצעי ה”עזר” שלנו לשינה – או במילים אחרות: מזרון.

מה הקשר בין הפרעות שינה לבין מזרונים לא נוחים?

כאשר אנו ישנים על מזרון לא נוח, בלוי או ישן – הגב שלנו מתקשה להודות לנו על כך והגוף לא יכול להוקיר לנו תודה בצורת שינה איכותית ורציפה. המזרון עליו אנו ישנים הוא הרבה יותר מאשר מצע רך עליו אנו מניחים את גופנו העייף – הוא משחק תפקיד חשוב בבריאותנו הכללית, בתפקוד התקין שלנו וגם באיכות השינה. כך למשל, מזרון שלא מצויד בטכנולוגיה איכותית שבאמת חושבת על הבריאות שלנו עשוי להיות מזרון שלא מעניק תמיכה מלאה לגב – ובשל כך, פוגע בבריאות שלנו, לא פחות. הדבר נעשה נחוץ יותר כשאנו סובלים מבעיות גב. אז הצורך במזרון איכותי נעשה חובה – שכן אחרת, הדבר עשוי רק להחריף את בעיות הגב וכתוצאה מכך לפגוע באיכות השינה שלנו ולגרום לנו לשינה לא רציפה ולהפרעות שינה.

אז מה עושים?

כשאתם בוחרים מזרן – אל תתפשרו על נוחות ואיכות. אל תתפתו לרכוש מזרונים שאינם מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת, שעברו בדיקות מעבדה ועשויים מחומרים איכותיים. אנשי מקצוע המתמחים במזרונים יוכלו לסייע לכם בבחירה הטובה ביותר עבורכם.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

https://mlily.co.il/wp-content/uploads/2017/08/Asset-9.png

Copyright & Design by OPTIMUM. All rights reserved.