מה ההבדל בין מזרן קפיצים למזרן רגיל? מזרוני Mlily - מלילי מזרונים איכותיים ונוחים

רכישה של מזרן היא השקעה שתלווה אותנו למשך שנים ארוכות, והיא גם המפתח לשנת לילה טובה. למרות החשיבות של מזרון זוגי טוב יש הרגשה שרוב האנשים לא באמת יודעים איך לבחור את המזרון המתאים עבורם, ומה ההבדל בין מזרן קפיצים למזרן רגיל – וזו בדיוק הסיבה שלשמה התכנסנו כאן היום.

 

כיצד המזרן בנוי?

המטרה של מזרון זוגי היא לתת תמיכה נוחה וטובה לשני בני הזוג – לשאת את משקל הגוף, להיות מספיק רך כדי לעטוף בעדינות את המפרקים אך לא רך מדי כדי לתת את התמיכה המיטבית.

יש מגוון של חומרים ושיטות שבאמצעותן אפשר לייצר מזרונים, כאשר שתי הקטגוריות העיקריות הן מזרונים עם קפיצים ומזרונים ללא קפיצים. כדי לסבך את העניינים עוד קצת, בכל קטגוריה יש כמה תתי קטגוריות, כמה שיטות ייצור ושילובי חומרים אפשריים. הכול כדי לתת מענה רחב ככל האפשר לכמה שיותר אנשים.

 

מזרון ללא קפיצים

המזרון הפשוט ביותר הוא מזרון שבנוי מיחידה אחת של ספוג, כאשר היתרון הוא העלות הנמוכה אך מצד שני זהו מזרון שמספק תמיכה מעטה מאוד, והוא מומלץ בעיקר לילדים קטנים או לאנשים צעירים ובריאים ללא בעיות אורתופדיות.

שיטות הייצור החדשניות מתבססות על פולימרים, ובעיקר על שילוב ביניהם כדי ליצור תמיכה טובה וכדי ליצור מזרנים בדרגת קושי או רכות מדורגת. העלות גבוהה יותר בהשוואה למזרון ספוג פשוט, אך גם האיכות של המזרון הרבה יותר טובה – הן מבחינת העמידות לאורך השנים, והן מבחינת התמיכה שהמזרון יכול לתת לגוף.

שני הפולימרים העיקריים בהם משתמשים כיום הם ויסקו ולטקס. ללטקס יש תכונות אלסטיות מאוד ולכן הוא מעניק תמיכה טובה, ובנוסף גם דוחה לכלוך כמו אבק וקרדית הבית – ולכן הוא מומלץ מאוד למי שסובל מאלרגיות ובעיות נשימה. מצד שני, לאורך השנים הלטקס נוטה לאבד את האלסטיות שלו. לעומת הלטקס, הויסקו מגיב לחום ולצורת הגוף ולכן הוא קיבל את הכינוי "מזרון חכם" – מאחר והוא מתאים את עצמו לכל אדם באופן ספציפי. יש אנשים שעבורם זה נוח מאוד, במיוחד אנשים שסובלים מבעיות אורתופדיות שונות. אך עבור אחרים יש תחושה של חוסר יציבות או חום גבוה מדי.

גם הויסקו וגם הלטקס הם חומרי גלם פופולריים וניתן לייצר מהם מזרן בודד, מזרן וחצי וגם מזרן זוגי. לשניהם יכולת לבודד תנועה, כך שכל אחד מבני הזוג יוכל לישון בשקט לאורך הלילה מבלי להפריע לשני.

 

מזרון עם קפיצים

גם היום זוהי שיטת הייצור הפופולרית ביותר, כאשר רוב המזרונים בשוק הם מזרני קפיצים. הקטגוריה הזו למעשה נחלקת לשניים – קפיצים מבודדים וקפיצים משולבים.

העיקרון המשותף לשתי הקבוצות הוא כמובן הקפיץ – אותו סליל מתכת גמיש שמגיב למשקל וללחץ שמופעלים עליו. במזרונים שמיוצרים בשיטת הקפיצים המבודדים כל קפיץ עומד בפני עצמו, כלומר הוא עטוף בצורה כזו שמפרידה אותו פיזית משאר הקפיצים במזרון. לעומת זאת בשיטת הקפיצים המשולבים כן יש מגע בין מספר קפיצים סמוכים, והם מותקנים במזרון במכוון כך שיתפקדו בתור יחידות שמשתפות פעולה אחת עם השנייה.

גם בקטגוריה הזו ניתן לרכוש מזרונים במגוון של גדלים, כולל מזרן למיטה וחצי. חשוב לדעת שבמזרון עם קפיצים משולבים בדרך כלל מרגישים את התנועה של בן הזוג השני, ולכן כדאי לשקול היטב האם לרכוש מזרון זוגי שמיוצר בשיטה הזו – במיוחד אם אחד מבני הזוג סובל משינה קלה ונדודי שינה.

מזרון עם קפיצים משולבים נחשב רך יותר אך גם נוטה להישחק מהר יותר ואינו מומלץ לאנשים בעלי עודף משקל. לעומתו, מזרון עם קפיצים בודדים יכול לספק תמיכה טובה ונוחה, אך זה תלוי באיכות של המזרון ובכמות של הקפיצים שפזורים בכל יחידת שטח.

 

מהו המזרון הכי מתאים בשבילכם?

כאמור רכישה של מזרון היא השקעה לשנים שיבואו, וחשוב לקבל את ההחלטה הטובה ביותר כדי להבטיח לעצמכם שינה טובה ונעימה. ישנן כמה שמועות נפוצות שמסתובבות כבר שנים, שטוענות למשל שמזרון קשה הוא בהכרח בריא וטוב יותר, אך זו ממש לא אמת מוחלטת.

כאשר אתם עומדים בפני בחירה של מזרון זוגי או מזרן וחצי הכי חשוב לנסות את הדגמים השונים ולהתמקד אך ורק במה שנוח לכם. אם מזרון נוקשה זה מה שנוח לכם – נהדר, זו הבחירה המתאימה עבורכם! אבל אם אתם מרגישים כאב ואי נוחות, זהו הסימן הכי חזק שצריך להמשיך לחפש.

כאשר אתם מסתובבים בחנות אל תהססו לנסות את המזרון ממש, לשכב על הגב ולבדוק האם עמוד השדרה מתיישר בצורה נוחה על המזרון, וגם לבדוק את התחושה בתנוחת השינה שהכי נוחה לכם. חלק מהמותגים והחנויות מציעים את האפשרות להתנסות במזרון במשך כמה לילות לפני הרכישה, ואנחנו לא יכולים להדגיש עד כמה זה חשוב. זה יאפשר לכם לבדוק באמת האם נוח לכם להיכנס למיטה, האם אתם מוצאים את התנוחה המועדפת עליכם בקלות, והאם אתם קמים בבוקר רגועים ונטולי כאבים.

 

איך לשמור על המזרון לאורך שנים?

מזרונים איכותיים הם לא זולים, ואנחנו ממליצים בחום שלא להתפשר. כמובן שלא חייבים לבחור את המזרון היקר ביותר בקטגוריה, אך גם לא כדאי לברוח לקיצוניות השנייה.

כן צריך לקחת בחשבון שכל מזרון נוטה להישחק עם השנים והשימוש היומיומי, לא משנה כמה איכותי הוא. אך ההבדל הוא בפרק הזמן הזה שנע בין 5 ל-10 שנים, ולכן חשוב לבחור במזרון איכותי שגם מגיע עם אחריות של היצרן.

חשוב לא פחות לבדוק את הוראות התחזוקה של המזרון. ישנם מזרונים שניתן להפוך על מנת לאוורר את צידם התחתון וכדי לחלק את המשקל בצורה טובה יותר, דבר שיאריך את חייהם.

https://mlily.co.il/wp-content/uploads/2017/08/Asset-9.png

Copyright & Design by OPTIMUM. All rights reserved.